zondag 11 oktober 2009

DENKEN IS AANDACHT

Wanneer een belangrijke
vriend of vriendin ver weg is,
kun je die aandacht geven.
Toon dan even interesse.

De naam neem je als opstart,
dan is er een soort van 'kijken',
de persoon gaan aanschouwen.
Bestudeer het beeld er van.

Goede aandacht is veel waard.
Veel interesse, volgen en zien,
waarnemen zoals bij een foto.
Stel geen vraag, geef aandacht.

Echte aandacht geeft een lijn
van energie naar die ander.
Zonder oordeel, zonder vraag,
de aandacht als enige aktie

Kwaliteits- aandacht is er
met belangstelling direkt.
Het is gewoon rechtstreeks.
Direkte interesse werkt goed.

Zeg of denk een naam,
doe dit kinderlijk en kalm.
Wees mild in je aandacht.
Toon interesse, heel simpel.

Aandacht maakt je gelukkig.
Begin met die te geven,
ook al is de persoon er niet.
Geef kwaliteits-aandacht.

Vraag niet zo om contakt,
begin met aandacht te geven
zonder oordeel, verwachting,
vraag niets maar gééf.

Even voor het slapen gaan,
denk ik aan die goede vriendin,
die goede vriend en de anderen.
Het is de moeite waard.

Het denken is als boetseerklei.
Het is pure aandacht, energie.
Ik denk liefdevol aan jou,
omdat ik zo veel van je hou.

Ik kneed mijn denk-aandacht
in de vorm die bij me past.
Ik schep een wereld, direkt.
Ik wil echt van je houden.

Ik denk open als een kind,
vol interesse aanschouw ik jou,
in het echt of in gedachten,
aandacht wordt steeds echter.

Pure eenvoudige aandacht,
gekneed vanuit denkmaterie.
Dit zuivere komt over,
dit vergeeft, heelt en zuivert.

Denken is los van het verleden,
denken is een nieuwe schepping,
los van geheugen vormt het.
Stap in dat nieuwe en gééf.

Zuiver de aandacht, het kan,
door eenvoudige aandacht.
Het is net als met planten,
elke dag wat water geven.

Denken is aandacht als water,
zuiver water, met liefde en zin,
toon, voel of stuur interesse.
De belangstelling is puur.

Aandacht is alsof je goed kijkt
naar een mooie schilderij.
Daar in is een mooie opening,
wandel er in met ruimte en tijd.

Voel het leven, voel het wonder,
hoe sterker je schone aandacht,
des te minder wordt je moe,
ook bij zeurende zieke mensen.

Wat je ziet of weet is kostbaar.
De ander is ook kostbaar.
Menselijke aandacht is energie,
steeds meer zal er ontstaan.

Geef niet meteen een oordeel,
misschien is er een vooroordeel.
Aandacht geven is voordeel,
liefdevolle kracht is jouw deel.

Ook al is iemand heel lang weg,
kun je goede aandacht geven.
Dit kan ook bij grote afstanden.
Goede aandacht geeft je kracht.

Verander het piekeren meteen,
een 'aandachts-groet' is beter.
Beter kort en goed wat geven
dan lange gedachten over toen.

Zuivere aandacht zuivert je,
je wordt er mooier van,
je gaat er van stralen,
de mensen houden van je.

-------------------------------------------
nnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnn



Geen opmerkingen:

Een reactie posten